Zwangerschapszwemmen

Zwangerschapszwemmen is weer van start. We hanteren verschillende tijdssloten van 1 uur, waarvan 45 minuten kan worden gezwommen. Per tijdsslot wordt een maximaal aantal zwemmers toegelaten. Iedereen dient online een tijdsslot te reserveren. Hiervoor is een speciale website geopend. U kunt tot 10 dagen vooruit reserveren.

Zwangerschapszwemmen zal niet plaatsvinden op de oude en vertrouwde tijden. Er is een nieuw weekrooster gemaakt. Onderstaand zijn de tijden te zien. Kijk goed naar de tijden en reserveer voor uw komst. U reserveert online en betaalt bij aankomst.

Let op, u kunt alleen komen zwemmen als u online gereserveerd heeft. Reserveren kan via deze link of onderstaande knop:

 

Protocol

Er is een speciaal protocol opgesteld voor Zwangerschapszwemmen. U mag 10 minuten voor tijd naar binnen om zich bij de balie te melden. Daarna begint op het hele uur de activiteit waarvoor u gereserveerd heeft. Blijf thuis als u de afgelopen 24 uur (milde) klachten heeft gehad. Scan zelf uw meerbadenkaart of betaal per pin/mobiel.

U kunt weer gebruikmaken van de wisselcabines, maar neem uw kleding mee naar de zwemzaal. Ga voor uw bezoek thuis naar het toilet. Probeer zo min mogelijk gebruik te maken van de toiletten in het zwembad. Uiteraard zijn deze wel open en worden ze regelmatig schoongemaakt. U kunt gebruikmaken van de douches, maar beperk dit tot een minimum. Spoel u alleen even af voor en na het zwemmen.

Tijdens de activiteiten zelf is geen afstandsbeperking van kracht. Direct na de activiteit dient iedereen 1,5 meter afstand te houden van elkaar. Lees het hele protocol door voor uw komst.

Klik hier voor het protocol voor Zwangerschapszwemmen.

 

Zwemtijden Zwangerschapszwemmen

Woensdag 21.00 – 21.45

 

Prijs

€ 6,40

 

Zwemmen voor aanstaande moeders is ontspannend, verzachtend en goed voor je conditie. Als je in verwachting bent, kun je in Wasbeek nog lekker doorgaan met bewegen in het water. Onder deskundige begeleiding worden er diverse bewegingsvormen aangeboden om je conditie op peil te houden.

Voor reeds bestaande ongemakken, bijvoorbeeld aan de rug, kan deze activiteit zeer verzachtend en ontspannend werken. Het is niet ter vervanging van de zwangerschapsgymnastiek, maar wel een prima aanvulling. Bovendien kunnen er leuke contacten met andere aanstaande moeders worden gelegd.